Tworzymy skuteczne sklepy internetowe

Logo, slogan i kolory

Data: Grudzień 12, 201314:22

Przed rozpoczęciem tworzenia strony www dla korporacji warto przeznaczyć czas na ustalenie pewnych detali, które będą nas reprezentowały. Mam na myśli trzy bardzo ważnych detale, dzięki którym w późniejszym czasie można wypromować swoją markę – logo, slogan , a oprócz tego kolory. Dlaczego tak warto ustalić je na początku? Zachowanie tych trzech elementów na stronie www, wizytówce czy dosłownie w biurze sprawi iż nasza firma będzie postrzegana jako profesjonalna. Niezależnie od tego czy potencjalny nabywca odwiedzi nas osobiście, poprzez witrynę www czy jedynie otrzyma wizytówkę od polecającego. Dzięki dobremu marketingowi, połączenie charakterystycznych, dobrze dobranych barw pozostanie w pamięci klienta na bardzo długi czas i będzie rozpoznawane w wielu miejscach. Na billboardzie, w gaziecie czy ulotce.

Jakie powinno wyglądać logo? Symbol reprezentujący firmę powinien być relatywnie prosty i unikatowy, dzięki czemu będzie prosty do zapamiętania. Skomplikowane rozwiązania rzadko kiedy przynoszą pozytywne skutki. Spójrzmy na logo dużych firm – na przykład operatorów komórkowych. Wszyscy znamy je od bardzo dawna i kojarzymy je bez kłopotu. Dążenie do tego samego w przypadku naszej spółki jest podstawowym zadaniem marketingowym.

Slogan – co to jest? Slogan to w bardzo wielu sytuacjach krótka fraza – jedno zdanie – opisujące rodzaj naszej działalności. Należy stworzyć opis adekwatny do rodzaju wykonywanych usług – w zależności czy będzie to firma meblowa, przeprowadzkowa, remontowa, fryzjerska czy związana z gastronomią. Dobry slogan powinien być niedługi, wpadać w ucho i tak samo jak logo – być łatwy do zapamiętania.

Ostatnią, lecz nie najmniej ważną rzeczą jest paleta kolorów. Tysiące osób na świecie poświęca cały swój wolny czas na badanie psychologii koloru. Dobrze dobrana zestaw kolorów dla strony czy wizytówki powinna przyjemnie się kojarzyć oraz nie gryźć sama ze sobą. Przykładem dobrze dobranego loga, sloganu i kolorystyki może być strona www.apisoft.pl Posłużę się tutaj jedynie często używanymi kolorami na portalach internetowych, aby zobrazować w jaki sposób można wybrać dla nich odpowiednią kolorystykę:

  • czerwony – silny kolor z którym wiąże się odwaga i moc,
  • niebieski – inteligencja, pogoda, logika, spokój,
  • żółty – optymizm, zaufanie, życzliwość,
  • pomarańczowy – ciepło, bezpieczeństwo, zabawa,
  • czarny – przepych, urok, wydajność, elegancja,
  • biały – higiena, czystość, intuicyjność.

Dzięki powyższej krótkiej liście powinniśmy wiedzieć wstępnie jakich kolorów warto unikać, a nad jakimi zastanowić się przy wyborze kolorystyki.

Kategorie: Strony internetowe